Wouter van Manen onvermoeibaar enthousiast

,,Mensen met een handicap hebben mijn hart´´ 
Wouter van Manen had het eigenlijk wat rustiger aan willen doen, maar dat liep toch anders. Druk is hij met de herstart van het kachelcentrum, de plannen voor een groot wooncentrum aan de Willem Dreeslaan, het ballonvaartcentrum en natuurlijk Zicht op Barneveld, het duimendikke magazine waarvoor hij zich elk jaar weer een slag in de rondte organiseert. 
Wouter glimlacht vrolijk in zijn prachtige tuinhuisje aan de Tulpenstraat.  ,,Een aantal mensen dacht dat ik Zicht op Barneveld dit jaar wel zou laten schieten, maar dat ging er bij mij niet in. Mensen met een handicap hebben mijn hart en dit magazine levert elk jaar toch weer een prachtig bedrag op voor deze groep. Dat is steeds weer mijn drive geweest. Het is zo ontzettend dankbaar werk. Ik word op straat regelmatig door ze nageroepen. ‘Hé Wouter, nog bedankt hè!’, zeggen ze dan. Kijk en daar doe je het dus voor.’’
Wooncentrum
De zakenman heeft dus een drukke periode achter de rug. Toen kachelcentrum Van Manen dreigde ten onder te gaan vanwege de recessie, kreeg hij het voor elkaar dat er toch nog ruim twintig mensen konden blijven werken voor een herstart. Inmiddels zijn de verschillende divisies kachels, vloeren en haarden verkocht aan derden en blijft Van Manen Keukens voorlopig nog even in zijn eigen portefeuille. Door deze disciplines te verkopen kan het pand aan de Willem Dreeslaan voortaan dienst gaan doen als een prachtig wooncentrum met een grote diversiteit. ,,Het grote magazijn dat we hadden wordt opgedeeld in verschillende stukken en daar komen huurders in met tal van verschillende productgroepen die met wonen te maken hebben. Het wordt een prachtig geheel en een aanwinst voor Barneveld, daar ben ik van verzekerd. Maar voor het zover is, ben je natuurlijk best even bezig.´´
Nieuw balloncentrum
Terwijl hij daar zijn handen aan vol heeft, zijn er ook nog de plannen voor een nieuw balloncentrum, vlakbij het hulpverleningscentrum aan de Thorbeckelaan. ,,Mijn zoon Jan heeft het hele ballonvaartcentrum onder zijn hoede, maar ik ben er nog steeds nauw bij betrokken. Het wordt een prachtig centrum, perfect bereikbaar zo vlak bij de A30 en met alle faciliteiten die we nodig hebben om de ballonsport te beoefenen en klanten kwaliteit te leveren.’’ 
 
Die kwaliteit hangt als een paraplu over alle zakelijke activiteiten van Van Manen. ,,De klant is koning en kwaliteit betaalt zich altijd uit. We hebben zes dagen in de week elke dag drie à vier ballonnen in de lucht. En eigenlijk geldt dat ook voor dit magazine. Ondernemers die meedoen, hebben waar voor hun geld en dankzij hen zijn we er ook dit jaar weer in geslaagd om een prachtig dik zomermagazine op de mat te laten vallen. Dat is niet alleen leuk voor de ondernemers, maar zeker ook voor de lezers en voor de gehandicapte medemens die hier ook dit jaar weer volop van gaat profiteren.’’
Fotobijschrift
Wouter van Manen in zijn tuinhuisje, een mooie plek om adverteerders te werven voor Zicht op Barneveld.
,,Mensen met een handicap hebben mijn hart´´ 

Wouter van Manen had het eigenlijk wat rustiger aan willen doen, maar dat liep toch anders. Druk is hij met de herstart van het kachelcentrum, de plannen voor een groot wooncentrum aan de Willem Dreeslaan, het ballonvaartcentrum en natuurlijk Zicht op Barneveld, het duimendikke magazine waarvoor hij zich elk jaar weer een slag in de rondte organiseert. 
 
Wouter glimlacht vrolijk in zijn prachtige tuinhuisje aan de Tulpenstraat.  ,,Een aantal mensen dacht dat ik Zicht op Barneveld dit jaar wel zou laten schieten, maar dat ging er bij mij niet in. Mensen met een handicap hebben mijn hart en dit magazine levert elk jaar toch weer een prachtig bedrag op voor deze groep. Dat is steeds weer mijn drive geweest. Het is zo ontzettend dankbaar werk. Ik word op straat regelmatig door ze nageroepen. ‘Hé Wouter, nog bedankt hè!’, zeggen ze dan. Kijk en daar doe je het dus voor.’’
 
'Kwaliteit leveren' is het belangrijkste motto van de Barneveldse zakenman. ,,De klant is koning en kwaliteit betaalt zich altijd uit. We hebben zes dagen in de week elke dag drie à vier ballonnen in de lucht. En eigenlijk geldt dat ook voor dit magazine. Ondernemers die meedoen, hebben waar voor hun geld en dankzij hen zijn we er ook dit jaar weer in geslaagd om een prachtig dik zomermagazine op de mat te laten vallen. Dat is niet alleen leuk voor de ondernemers, maar zeker ook voor de lezers en voor de gehandicapte medemens die hier ook dit jaar weer volop van gaat profiteren.’’